„Пежо Ситроен“ съкращава 8000 работни места

Френската автомобилна компания „Пежо Ситроен“ ще съкрати 8000 работни места и ще затвори един завод в опит да намали загубите си, съобщи Би Би Си. Миналата седмица компанията обяви, че продажбите й за първите 6 месеца на годината са спаднали с 13 % заради криза на европейския пазар.

От 2014 г. спира производство заводът „Олне“ в Париж, който осигурява работа на 3000 души. Във фабриката в Рен, западна Франция, пък ще бъдат съкратени 1400 души от общо 5600 работещи там. Още 3600 служители, работещи из цяла Франция, също ще загубят работата си.

Шефът на компанията Филип Варин каза, че ситуацията е много тежка и затова се налагат шокиращите промени. Той обясни, че компанията ще се опита да помогне на съкратените работници да си намерят нова работа. Очаква се половината от служителите във фабриката „Олне“ да бъдат преместени в друг завод, също в столицата. Въпреки това съобщението предизвика бурни реакции сред френските синдикати, които го определиха като „обявяване на война“ и „земетресение“. Социалният министър Марисол Турен пък заяви в интервю, че съкращенията са неприемливи.

В последните години компанията загуби серизни позиции на пазара заради кризата в Европа и засилената конкурения. В момента фабриките на „Пежо“ работят с намален капацитет – на около 76 % от потенциала си. Производството и продажбите на малки автомобили, които предсталяват 42 % от оборота на компанията, са намалели заради множеството конкуренти, които заемат позиции в пазарите на евтини автомобили. Компанията очаква за първите 6 месеца на тази година да декларира загуба, а приходите и разходите да се изравнят едва в края на 2014 г.

Проблемите на „Пежо“ се отнасят и за останалите производители на масови автомобили в Европа, коментира анализаторът на Би Би Си Йорн Медслайн. През последните години компаниите за луксозни коли като „Ауди“, BMW и „Мерцедес“ се радваха на добри резултати. Новодошлите на пазара като „Киа“ и „Хюндай“ също бележат успех със сравнително евтините си модели, произведени във високотехнологичните заводи в Чехия и Словакия. Традиционните компании като „Пежо“, „Рено“, „Опел“, „Форд“ и др. обаче са в неизгодна позиция с остарелите си фабрики и високоплатени работници.

  Онлайн услуги
x