Британската банка „Роял банк ъв Скотланд“ загуби 1,7 милиарда лири, а милиони нейни клиенти се оказаха без заплати заради грешка на неопитен индийски служител на банката, съобщи в. „Дейли мейл“.
През последните дни компютърните системи на банката се сринаха по неясна причина и милиони транзакции не бяха осъществени. Така служители се оказаха без заплати, плащания по покупки не бяха осъществени и бяха блокирани множество големи сделки като покупко-продажби на недвижими имоти и др. Хаосът доведе до падането на акциите на банката с 9,1 %, което прави загуба от 1,7 милиарда британски лири, без да се смятат останалите щети и разходи за възстановяване на системите. Загубата е до голяма степен на гърба на британските данъкоплатци, тъй като 82 % от банката е държавна.
По неофициална информация виновник за инцидента е неопитен индийски компютърен специалист, който работи за банката. Заради кризата компанията съкрати 22 000 места във Великобритания и изнесе част от операциите си, включително в Индия. Въпросният техник, чието име не се посочва, погрешка изтрил огромен масив от заявки за транзакции, докато обновявал софтуера. Проблемът се задълбочил от това, че въпросният ъпдейт бил инсталиран и на резервните системи на банката и цялата информация трябвало да бъде въведена наново на ръка.