Едва девет от общо 49 застрахователни компании, инвестирали в акции на „Фейсбук“ след злополучното излизане на компанията на борсата през май, са излезли на печалба от тази инвестиция, става ясно от проучване на компанията за финансови анализи SNL Financial .
Огромната част от инвеститорите загубиха от срива на акциите след първичното публично предлагане. Първоначално те бяха пуснати по 38 долара на акция, а в момента се търгуват между 17 и 18 долара, като всеки ден губят от стойността си.
Инвеститорите, които са спечелили от търговията, са малко на брой и печалбите им са доста скромни, но поне не са на загуба. Global Indemnity plc, Charter Management Co. и GUARD Insurance Group са три от деветте застрахователни компании, които са успели да генерират някаква печалба. Както може да се очаква, нито една от компаниите не е спечелила от купуване и задържане на акциите, а по-скоро от бърза продажба.
„И трите компании са се отървали от акциите бързо, като са направили изгодни покупки в първия ден на предлагането и са ги продали изцяло на следващия ден“, се посочва в доклада на SNL Financial. „Най-печеливша от трите е GUARD, която е купила 10 300 акции за 391 000 долара и ги е продала за 432 000 долара, реализирайки еднодневна възвръщаемост от 10,4 %“, посочват анализаторите.
Най-много акции на „Фейсбук“ са купували компаниите State Farm Mutual – за 9,7 милиона долара, Erie Indemnity за 2,5 милиона долара и Allstate за 852 000 долара.
По-голямата част от покупките на акции на „Фейсбук“ от застрахователи са били направени в първите няколко седмици след предлагането. „Застрахователите са купили общо 137 449 акции за 5,3 милиона долара в първите два дни, като са продали 59 507 акции за 2,4 милиона в същия период. До края на май застрахователни компании са купили общо акции за 15,8 милиона долара, а до края на юни инвестициите са достигнали 21,2 милиона долара. Междувременно застрахователите са продали подобни количества акции през май и юни – съответно за 2,7 млн. и 2,9 млн. долара“, се посочва в доклада.
Над една четвърт от акциите, изкупени от застрахователите при първичното публично предлагане, вече са препродадени. „От предлагането до края на юни застрахователите са изкупили 580 610 акции и са продали 158 288, или 27,3 % от покупките“, обобщава SNL Financial.