Застраховките „Живот“ все по-популярни в кризата

Традиционните застраховки „Живот“ са сред най-популярните застрахователни продукти на фона на дълговата криза в Европа, съобщава Ройтерс. Това се потвърждава от финансовите отчети за второто тримесечие на три водещи застрахователни компании в Европа – Allianz, Axa и Generali.

И трите компании в последните два дни надминаха очакванията на експертите и обявиха по-високи от предвидените печалби. Allianz декларира за второто тримесечие оперативна печалба от 2,37 милиарда евро, с 2,8 % повече от миналата година, в сравнение с прогнози за 2,2 милиарда. Axa е с нетен приход от 2,6 милиарда евро за първите 6 месеца на годината, на фона на очаквания за 2,11 милиарда.

И двете компании дължат основна част от добрите резултати на животозастрахователния си бизнес. Наблюдава се увеличение на търсенето на традиционните животозастрахователни продукти, които са свързани с минимален или никакъв риск, за сметка на по-рискови инвестиционни полици, доходността по които е свързана с пазарното представяне на компаниите.

Allianz посочва, че особено засилени са продажбите на тези застраховки в Испания и Италия, чиито правителства в момента страдат от сериозни дългови проблеми.

„Клиентите правилно предполагат, че Allianz е по-стабилна от собственото им правителство“, казва финансовият директор на застрахователната компания Оливър Бает.

В Axa ситуацията е подобна. Компанията отчита 5 % ръст на традиционните здравни застраховки и полици срещу злополука, докато инвестиционните продукти вървят надолу. Печалбата от животозастрахователния бизнес на компанията е с 3 % ръст.

В същото време Allianz отчита 16 % спад в приходите в общото застраховане, предимно заради големите разходи, свързани с миналогодишните наводнения в Тайланд, земетресенията в Италия и ураганите в САЩ. Това обаче се компенсира от 20 % ръст в приходите от застраховки „Живот“.

Заради добрите резултати акциите на Allianz и Axa поскъпнаха съответно с 6 и 5 %.

  Онлайн услуги
x