Нов застрахователен скандал във Великобритания

Нов скандал с некоректна продажба на застрахователни полици избухна във Великобритания, дни след като банката Lloyds отне бонусите на няколко висши служители заради заблуда на клиенти при продажбата на застраховки, съобщи в. „Дейли телеграф”.

Този път на прицел на британския финансов регулатор е застрахователната компания CPP, която предлага защита срещу кражба на лични данни и източване на банкови сметки, както и застраховки на кредитни карти. Властите установили, че компанията е заблудила милиони свои клиенти като им е продала застраховки, които не отговарят на това, което търсят. Така например клиентите си купили полици за застраховка срещу кражба на лични данни с уговорката, че при източване на банкова сметка заради такова злодеяния парите ще им бъдат възстановени. В последствие обаче се оказало, че продадената застраховка покрива само административните разходи за справянето с кражби на идентичност, но не и възстановяване на откраднатите суми.

Компанията продала и милиони полици за застраховка на кредитни карти, които не предлагали нищо повече от услугите, които и издателите на карти предлагат на клиентите си заедно с картата. „Застраховката” в случай на кражба на картата предлагала обслужване на единен телефон, на който клиентите могат да блокират картата или да поискат преиздаване, промяна на ПИН-код – все услуги, които повечето банки предлагат на клиентите си по подразбиране.

Британският финансов регулатор е наредил на компанията да изплати обезщетение на всички заблудени клиенти. Това, според изчисления на CPP, може да доведе до колапс на застрахователя. След съобщението за измамата в понеделник търговията с акциите на СРР бе спряна заради рекорден срив.

  Онлайн услуги
x