6 неща, които застрахователите могат да научат от Стив Джобс

Официалната биография на основателя на „Епъл“ Стив Джобс бе публикувана на 24 октомври, три седмици след смъртта му. Макар тя да е повече разказ за живота на легендарния мениджър и създател на революционни продукти, от книгата могат да се извлекат и много поуки за бизнеса, приложими и в застрахователната индустрия, пише електронното издание Insurance Journal.

Първият урок, който научаваме от книгата, е, че компанията ви трябва да е започнала в гараж с човек, известен като Воз. Ако това се е случило, няма нужда да четете повече. Ако не е, продължавайте.

Простота: Потребителските продукти на „Епъл“ са успешни, отчасти защото са толкова прости за разбиране и работа с тях. Можете да приложите тази простота в начина, по който служителите ви общуват с настоящите и потенциалните клиенти. Преразгледайте офертите и маркетинга си, така че да станат ясни и разбираеми за клиентите.

Фокус: След като Стив Джобс се връща в Епъл през 1997 г. след 12-годишно изгнание от компанията, която основава, той спира производството на десетки продукти от портфолиото, повечето от които според него не стават за нищо. Така остава малък набор от продукти, който се управлява лесно. Това се налага, защото Джобс не може да отговори лесно на въпроса „Кой от компютрите бих препоръчал на приятелите ми?“. Застрахователните агенти, които се опитват да предложат абсолютно всички възможности, си усложняват живота. Вместо това, те могат да се фокусират върху специфични цели или области, в които да станат експерти и да повишат шансовете си за продажба.

Конкурентите: Скоро след завръщането на Стив Джобс, той иска от Бил Гейтс да продължи да прави Office за Mac. Той търси още инвестиции в акции на „Епъл“, така че „Майкрософт“ да има участие в бъдещето на компанията. На изложението Macworld Expo през 1997 г. Джобс казва: „Трябва да забравим това разбиране, че ако „Епъл“ спечели, „Майкрософт“ трябва да загуби“. Застрахователите също трябва да разберат, че когато независимите агенти имат успех в продажбите, директните продажби ще намалеят. И двата канала за дистрибуция имат бъдеще, но с времето пазарните им дялове ще варират.

Детайлите: Джобс участва активно в създаването на дизайна и функциите на продуктите на „Епъл“, на магазините, и дори сам избира точния нюанс на сивото в стаите за почивка. Това може да изглежда прекалено, но посланието е, че делегирането на задължения не трябва да се превръща в изоставянето им. Шефовете на застрахователни агенции например могат да приложат този урок като отделят време и внимание, за да видят как всеки от подчинените им работи с настоящите и бъдещите клиенти и дали това съответства с техните стандарти. Ако се занимават само с общата картина, това означава, че дават на подчинените си пълна свобода за изпълняването на ежедневните задължения, което е стратегичека грешка.

Разговорите: Когато „Пиксар“ строи новата си централа, Джобс участва активно в дизайна. На партера е разположено централно фоайе, в което случайните минувачи и служителите могат да разговарят. Когато има твърде много офиси, това разделя служителите, мениджърите и другия персонал. Ако офисът ви изглежда по този начин, обмислете как да го промените така, че служителите в него да имат повече възможност да разговарят помежду си. Така всеки от тях се чувства като част от един и същ екип. Този подход повишава морала и мотивира служителите да участват по-активно в работата.

Екосистема: Успехът на “Епъл“ се дължи на лидерството на Джобс и вярата му, че компанията не просто продава електроника и музика, а създава цялостна екосистема, която кара всичко да работи заедно добре. Купувачите на продуктите на „Епъл“ оценяват този подход и избират да участват в тази система, дори цената да е по-висока, отколкото на другите конкуренти. Агенцията ви може да има подобен избор: да предложи качествена застрахователна екосистема в няколко направления, където купувачите ще се чувстват комфортно, или просто да препродава полици, както правят повечето конкуренти.

  Онлайн услуги
x